torsdag 22 mars 2012

Dominica

Hittade till slut en Autopilot i hamnen Marine på den södra delen av Martinique, monterade den o drog på eftermiddan till Dominice, bra segling ca 8 knop auton funkar, vilken lycka o kommer fram mitt i natten till Rosseau på Dominica.
Hyr varsin Fyrhjuling o åker till vattenfallen i bergen, häftig upplevelse i botten på fallet finns en lite bassäng där Arne o jag äter banan under fallet. På väg till Boiling lake som ligger högre upp i bergen så smäller det till och min cykel blir instabil, punka bara att åka hem igen.
Vaknar på morron halv fem av tuppar som gal, var är jag ? vi ligger nära land o där är det rena landet här, drar till nästa stad på Dominica som heter Portsmouth, man kan ana att Fransmänne o Engländarna slogs om dom hät öarna och disponerade dom några år i taget-
I Portsmouth så finns en flod som heter Indian river som är riktigt häftig, följde med en guide som berättar en del det är mangrove träd och massor av djur o växter där, Pirates of Carribean spelades in en del här. Mitt i alltihopa ligger det en bar lite annorlunda i en regnskog, Besättningen på Fulmar Erik o Solbritt som är värda en egen historia, dom bor på Svalbard norr om Norge jag tror på ca 80:e och ägnar sig åt att köra hundsläde med turister är med oss, vi bjuder guiden på en rompunch o då glömmer han tid o rum och pratar så till slut måste vi peka på klockan, nu må vi dra, äter middag på Big papas restaurang med Fulmar och gör sedan sjöklart för att gå till Antiqua ca 110 nm, dar kl 2100.

1 kommentar:

  1. Hej Catalina! Tack för senast och hoppas turen till Antigua gick fint. Vi ligger i Les Saintes, finfint här! Ok segla lugnt? vi ses på Azorerna. Erik o Solfrid

    SvaraRadera